Güncel Sayı

Cilt: 9 Sayı: 32, 25.06.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makaleleri

Uluslararası Siyaset, Ortadoğu Çalışmaları, Siyasi Düşünce Tarihi
Prof. Dr. Arzum BÜYÜKKEKLİK NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ 0000-0002-0077-8686
Lojistik, Üretim ve Hizmet Sistemleri, Çok Ölçütlü Karar Verme, Tedarik Zinciri Yönetimi
Doç. Dr. Asiye ATA ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları
Doktora Bahar YILDIRIM SAĞLAM İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ, SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ
Oyun Kuramı/Olgusu
Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları
Yrd. Doç. Dr. Cüneyt ÇAPRAZ ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
Zihinsel Engelli Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Ece SAATÇIOĞLU Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 0000-0002-8408-7742
Modern ve Postmodern Edebiyat, Ekoeleştiri, Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat, Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, Edebi Teori
Doktora Edip BUKARLI Bir kuruma bağlı değildir
Yakınçağ Balkan Tarihi, Yakınçağ Kent Tarihi
Eski Yunan ve Roma Tarihi, Eski Önasya Tarihi, Eski Anadolu Tarihi, Eskiçağ Tarihi
Doç. Dr. Ela Ayşe KÖKSAL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Emel GÜVEY AKTAY Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 0000-0002-5659-8924
Sınıf Eğitimi
Prof. Dr. Emine YENİTERZİ ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
Türk Dili ve Edebiyatı, Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi, Tasavvuf, Klasik Türk Edebiyatı
Doç. Dr. Erdem SARIKAYA Yozgat Bozok Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Osmanlı Sahası Dışındaki Klasik Türk Edebiyatı, Osmanlı Sahası Klasik Türk Edebiyatı
Uluslararası İlişkilerde Siyaset, Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası Güvenlik
Prof. Dr. Fatma Elif ERGİN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-8372-5047
Çocuk Gelişimi Eğitimi, Sağlık Bilimleri, Çocuk ve Ergen Gelişimi
Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası İlişkiler Kuramları, Siyaset Bilimi, Küreselleşme, Türk Dış Politikası, Uluslararası Siyaset, Uluslararası İlişkilerde Siyaset, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri
Doç. Dr. Gülfem MUŞLU KAYGISIZ HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Güneş SALI BOZOK ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Prof. Dr. Güven Necati BÜYÜKBAYKAL İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ 0000-0002-1494-2176
İletişim Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Hacer ULU BİLİM Afyon Kocatepe Üniversitesi
Eğitim
Doç. Hacı ÇOBAN YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-6464-9608
Türk Halkları ve Toplulukları, Türk Kültür Tarihi, İslam Öncesi Türk Tarihi, Genel Türk Tarihi, Eski Yunan ve Roma Tarihi, Eski Önasya Tarihi, Eski Anadolu Tarihi, Eskiçağ Tarihi, Orta Asya Tarihi, Türk Bozkır Kültürü
Doç. Dr. Hanefi YAZICI Bir kuruma bağlı değildir
Türk Siyasal Hayatı, Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası Siyaset
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ölçek Geliştirme, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları
Doç. Dr. Haşim ERDOĞAN Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi 0000-0003-0557-4866
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Prof. Dr. Hüsamettin İNAÇ KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-6922-2010
Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Güvenlik, Uluslararası Siyaset, Türk Siyasal Hayatı
Eğitim Yönetimi
Prof. Dr. Kürşat KOÇAK NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-9019-1784
Türk Bozkır Kültürü, Orta Asya Tarihi, Türk Kültür Tarihi
Fen Bilgisi Eğitimi
Okul Öncesi Eğitim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Çocuk Gelişimi Eğitimi
İslam Öncesi Türk Tarihi, Orta Asya Tarihi, Türk Halkları ve Toplulukları, Genel Türk Tarihi (Diğer)
Prof. Dr. Mehmet Ali ÇAKMAK GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Orta Asya Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sabri ŞENOL VAN YUZUNCU YIL UNIVERSITY
Tiyatro Kuramı
Dr. Meral KAYABAŞI Bir kuruma bağlı değildir 0009-0007-8818-5562
Tarih Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mevlüt DEDE CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Yeniçağ Osmanlı Tarihi
Doç. Dr. Muamber YILMAZ BARTIN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-1736-7717
Sınıf Eğitimi, İlköğretim
Dr. Öğr. Üyesi Murat YILMAZ KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ 0000-0001-5229-0458
Türk Siyasal Hayatı, Siyasi Tarih, Yakınçağ Tarihi, Yakınçağ Basın Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi, Yakınçağ Yenileşme Tarihi
Pazarlama, Lojistik, Karar Desteği ve Grup Destek Sistemleri
Prof. Dr. Orhan KARAMUSTAFAOĞLU AMASYA ÜNİVERSİTESİ
Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Dil Çalışmaları (Diğer), İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat, Modern ve Postmodern Edebiyat
Dr. Öğr. Üyesi Rukiye IŞIK AYDIN MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Said Mübin ÇALIŞ Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi 0000-0001-9435-4149
Eski Yunan ve Roma Tarihi, Eskiçağ Tarihi, Eski Önasya Tarihi, Eskiçağ Tarihi (Diğer), Genel Türk Tarihi, İslam Öncesi Türk Tarihi, Orta Asya Tarihi, Türk Bozkır Kültürü, Türk Halkları ve Toplulukları
Eğitim Politikası, Eğitim Planlaması, Eğitim Yönetimi, Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Seda COŞAR ÇELİK BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Dil Çalışmaları, Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÜÇÜKALİ PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ
Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, Amerika Çalışmaları, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Doç. Dr. Selman ABLAK Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 0000-0001-8538-1292
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Seçil YILDIZ NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Doç. Dr. Temel TOPAL GİRESUN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitimde Program Geliştirme, Temel Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Dr. Umut UZER İstanbul Teknik Üniversitesi 0000-0001-5828-9597
Türk Dış Politikası, Karşılaştırmalı Siyasi Hareketler, Siyasal Akımlar, Ortadoğu Çalışmaları
Prof. Dr. Veli ÜNSAL KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-8907-6153
Eski Önasya Tarihi, Eski Anadolu Tarihi, Eskiçağ Tarihi
Çocuk Gelişimi Eğitimi, Temel Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Bilişsel Gelişim, Duygusal gelişim, Kişilik Gelişimi, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Gelişim, Zeka Gelişimi, Gelişim Psikolojisi (Diğer)
Prof. Dr. Yakup POYRAZ Kahramanmaraş Sütçü imam Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü 0000-0002-4744-0885
Klasik Türk Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı
Doç. Dr. Yakup BALANTEKİN ULUDAG UNIVERSITY, BURSA SCHOOL OF EDUCATION
Sınıf Eğitimi
Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep AKIN DEMİRCAN Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi 0000-0002-8390-3162
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Değerler Eğitimi, Program Tasarımı, Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Dr. İbrahim Etem ZİNDEREN Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi 0000-0003-2921-4857
İletişim Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, Gazetecilik, Kültür, Temsil ve Kimlik, Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Doç. İbrahim İmran ÖZTAHTALI ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı Sahası Klasik Türk Edebiyatı, Drama Yazarlığı
Doç. Dr. İhsan ÜNLÜ Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi 0000-0003-2769-8966
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi

Asya Studies'in amacı Asya coğrafyası başta olmak üzere bilimsel çalışmalara konu olacak tüm bölgelerin kalkınması ve bilimsel anlamda toplumlara ışık olabilecek nitelikli üretimlerin yapılması amacıyla, sosyal bilimler alanına mütevazı bir katkı sağlamaktır. Türkiye’de sosyal bilimler alanındaki dergilerde yaşanan kurumsallaşma ve süreklilik sorununu göz ardı etmeden, genç bir akademisyen topluluğu olarak nitelikli bir yayım yapma sorumluluğunu ve asıl olanın toplumsal ilerleme olduğunu unutmadan bu yola giren dergimizin elbette ki en önemli amacı, yayım hayatı süresince nitelikli bir yayım çizgisini sürdürmek ve sosyal bilimler alanında güvenilir, saygın bir noktada yer almaktır. Bu vesileyle dergimizde Asya ve Avrupa coğrafyasını ilgilendiren sosyal bilimler, filoloji ve eğitim bilimleri alanlarındaki birçok çalışma değerlendirilmektedir.


Asya Studies 2017 yılında kurulan ve sosyal bilimler alanında makale ve kitap tanıtımlarının yayımlandığı bir dergidir. Dergide özgün araştırma makalesi, eleştiri yazısı, araştırma özetleri ve kitap incelemelerine yer verilmektedir. Dergimiz bu kapsamda “Derleme ve Olgu Sunumu” durumundaki makaleleri yayımlamamaktadır.
Dergimiz, yılda dört defa (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) elektronik ortamda yayımlanan hakemli, uluslararası ve ücretsiz bir dergidir. Dergimize gönderilen makaleler editör kontrolünden sonra yazım ve dil editörleri tarafından incelenmekte daha sonra alan hakemlerine gönderilmektedir. Dergimize gönderilen makalelerden herhangi bir ücret talep edilmediği gibi dergimizde yayımlanan makalelere erişim için de herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Dergimize gönderilen makaleler intihal taramasına tabi tutulmaktadır. Ayrıca dergimiz gelişmekte olan ülke yazarlarına yönelik feragat politikası uygulamaktadır.


Dergimize Türkçe, İngilizce, Almanca, Rusça, Fransızca, Arapça ve Farsça olmak üzere yedi farklı dilde makale kabul edilmektedir. Yayım kurulu tarafından gerekli ve uygun görüldüğü takdirde farklı dillerdeki makaleler de dergimiz kapsamında değerlendirilebilmektedir.

Asya Studies

Akademik Sosyal Araştırmalar / Academic Social Studies


Çalışmaların Asya Studies'in yazım ve yayım kurallarına uygun bir şekilde sisteme yüklenmesi gerekmektedir.

Makale Şablonu için tıklayınız.
Telif Hakkı Devir Formu için tıklayınız.
Başlık Sayfası Formu için tıklayınız.
Hakeme Cevap Dosyası için tıklayınız.

1. Makalenin başında en az 150, en fazla 200 kelimeden oluşan Türkçe özet ve İngilizce abstract, 5 kelimelik anahtar kelime ve keywords, Türkçe ve İngilizce başlığa yer verilmelidir. Bu şartları yerine getirmeyen makalelerin hakem süreci başlatılmamaktadır. Hakem değerlendirmeleri sonrası ise bu kurallara uymadığı tespit edilen makaleler yayım sürecine alınmamaktadır.
2. Asya Studies’e gönderilen yazılar hakem sürecine gireceği için sisteme yüklenen tam metin dosyasında yazarın ismi veya yazarı tanımlayıcı bilgiler eklenmemelidir. Makalenin hakem süreci tamamlandıktan sonra yazar(lar) ile ilgili bilgilerin eklenmesi istenecektir. Gerek duyulması hâlinde editörler tarafından eklenebilecektir.
3. Çalışmanın sonunda KAYNAKÇA başlığı altında atıf yapılan eserler, yazar soyadı sırasına göre düzenlenmelidir. Kaynakça gösteriminde APA 7 (American Psychological Association/Amerikan Psikoloji Birliği) sistemi kullanılmalıdır. Metin içinde yer alan tüm atıflar kaynakçada yer almalıdır. Aynı şekilde kaynakçada yer alan her bir kaynak da metin içinde atıf olarak yer almalıdır.
4. Benzerlik oranı %20’nin üzerinde olan çalışmalar yayım sürecine alınmazlar.

Sayfa Düzeni

Yazılar, Microsoft Word programında yazılmalı ve sayfa yapıları aşağıdaki gibi düzenlenmelidir.
Kâğıt Boyutu: A4 Dikey
Üst Kenar Boşluk : 4 cm
Alt Kenar Boşluk: 3 cm
Sol Kenar Boşluk: 3 cm
Sağ Kenar Boşluk: 3 cm
Yazı Tipi: Times New Roman
Makale Sayfa Sayısı (En çok): 25
Yazı Boyutu (ana metin): 11 punto
Dipnot Metni: 8 punto
Paragraf Aralığı: Önce 6 nk - Sonra 6 nk
Paragraf Girintisi: 1,25 cm
Satır Aralığı: Kat 1,15

Örnek Kaynak Gösterimleri


Makaleler

-Makale isimlerinde sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük olmalıdır (Özel isim, ek ve bağlaçlar hariç).
-Dergi ismi eğik olmalıdır. Dergi isminde yer alan bağlaçlar (varsa) hariç her kelimenin ilk harfi büyük olmalıdır.
-Cilt numarası eğik olmalıdır. Dergi Adı, 4(12), 15-23.
-Sayı numarası düz olmalıdır ve parantez içinde olmalıdır. Dergi Adı, 4(12), 15-23.
-Cilt numarası yoksa boş bırakılmalıdır. Dergi Adı, (12), 15-23.
-Sayı numarası yoksa parantez olmamalıdır. Dergi Adı, 4, 15-23.
-Sayfa numarası bilinmiyorsa boş bırakılmalıdır. Dergi Adı, 4(12).
-Digital Object Identifier (DOI) numarası varsa sayfa numarasından sonra yazılmalıdır. Başına DOI kelimesi yazılmamalıdır.

Tek Yazarlı Makale
Sarıkaya, B. (2024). Türkçe öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 212-229. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1415874.
Gönderme: (Sarıkaya, 2024).

İki Yazarlı Makale
Kavan, N., & Özdaş, F. (2022). Demokratik öğrenme ortamının inşasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1598-1623. https://doi.org/10.17679/inuefd.1139458.
Gönderme: (Kavan ve Özdaş, 2022: 1618)

Üç ve 20’ye Kadar Yazarlı Makale
Tarman, B., Acun, İ., & Yüksel, Z. (2010). Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 725-746.
Gönderme: (Tarman vd., 2010: 728)

Gazete Makalesi
Ergün, M., Akdağ, M., & Duruhan, K. (1989, 4 Ekim). Türk eğitim sisteminin sorunları ve bazı çözüm teklifleri. Dünya Gazetesi.
Gönderme: (Erdem vd., 1989)

Yazarın Aynı Yıla Ait Birden Fazla Çalışmasının Kaynakçada Gösterilmesi:
Uysal, İ. N. (2018a). Sözlükler tanıklarla daha zengin, daha işlevsel: Türkçe Sözlük’e tanıklar. Türk Dili Dergisi, CXIV(793), 9-46.
Uysal, İ. N. (2018b). Sözlük biliminde tanıklama ve Salâh Birsel’in Türkçe sözlüğe tanık olarak katkıları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 109-118.
Gönderme-1: (Uysal, 2018a)
Gönderme-2: (Uysal, 2018b)


Kitaplar
-Kitap isimlerinde sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük olmalıdır (Özel isim, ek ve bağlaçlar hariç).
-Kitap ismi eğik yazılmalıdır. Diğer kısımlar düz yazılmalıdır.
-Yayınevinin adı yazılmalıdır.
-Yayın şehri yazılmamalıdır.
-Basım numarası varsa yazılmalıdır.

Tek Yazarlı Kitap
Bulut, S. (2018). Gümüşhane ili ve yöresi ağızları söz varlığı. Gazi Kitabevi.
Gönderme: (Bulut, 2018)

İki Yazarlı Kitap 
Çağdaş, A., & Şahin, Z. S. (2002). Çocuk ve ergende sosyal ve ahlak gelişimi (1. baskı). Nobel Yayınları.
Gönderme: (Çağdaş ve Şahin, 2002: 46)

Üç ve 20’ye Kadar Yazarlı Kitap
Işın, M. A., Tatlıcan, İ., & Işın, M. (1989). Sinop. Sinop Müzesi Yayınları.
Gönderme: (Işın vd., 1989)

Editörlü Kitapta Bölüm
Bulut, S. (2016). Bilge Kağan. S. Maden (Ed.), Geçmişten günümüze Türkçeye hizmet edenler 1 (s. 3-12). Nobel Bilimsel Eserler Yayınevi.
Gönderme: (Bulut, 2016: 10)

Çeviri Kitap
Bolman, L., & Deal, T. (2008). Organizasyonları yeniden yapılandırmak (Çev.: A. Aypay ve A. Tanrıöğen). Seçkin Yayıncılık.
Gönderme: (Bolman ve Deal, 2008)

İki ya da Daha Fazla Ciltten Oluşan Kitaplar
Moran, B. (1995). Türk romanına eleştirel bir bakış (3. cilt). İletişim Yayınları.
Gönderme: (Moran, 1995: 103)

Ansiklopedi
Akün, Ö. F. (1992). Divan edebiyatı. Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi İçinde (s. 398-422). Türkiye Diyanet Vakfı.
Gönderme: (Akün, 1992: 401)

Yazarı Belirsiz Kitap
The 1995 NEA Almanac of Highereducation. (1995). Washington DC: National education association.
Gönderme: (The 1995 NEA Almanac, 1995: 78)


Lisansüstü Tez
-APA’ya göre tez ve projelere bir veri tabanından, bir arşivden veya bir depodan ulaşılabiliyorsa yayımlanmış tez olarak ele alınmaktadır ve kaynak buna göre hazırlanmalıdır. Eğer tez veya projelere açık erişim yoksa yayımlanmamış tez olarak ele alınmalıdır. Detaylı bilgi için APA referans örneklerini inceleyiniz.

Kavan, N. (2020). Teknoloji destekli eğitimin özel eğitim öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisi (Tez No.: 648374) [Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
Gönderme: (Kavan, 2020: 32)

Bildiri
Telli, B., Bulut, S., & Bulduk, T. B. (2014, 03-04 Nisan). Adıyaman ağzından derleme sözlüğüne katkılar [Tam metin bildiri]. Adıyaman Üniversitesi Bilim, Kültür ve Sanat Sempozyumu-I, Adıyaman, Türkiye.
Gönderme: (Telli vd., 2014: 122)

Basılı Sözlük
Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları.
Gönderme: (Türk Dil Kurumu, 2005: 255).

Elektronik Sözlük
Türk Dil Kurumu. (tarih yok). Türk Dil Kurumu sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/ 2 Temmuz 2024 tarihinde erişildi.
Gönderme: (Türk Dil Kurumu, tarih yok)

Kurum Tarafında Hazırlanmış Bir Rapor
Türkiye İstatistik Kurumu. (2023). Ulusal eğitim istatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu Verileri. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Ulusal-Egitim-Istatistikleri-2023-53444
Gönderme: (Türkiye İstatistik Kurumu, 2023)

Web Sayfası
UNESCO. (2013). World heritage list. http://whc.unesco.org/en/list adresinden 14 Nisan 2015 tarihinde erişildi.
Gönderme: (UNESCO, 2013)


Bu hususların dışındaki detaylar ve kaynak örnekleri için APA site bağlantısı: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples

DERGİ YAYIM POLİTİKASI

1. Asya Studies'in yayım ve editör ekibi, yayım sürecinin tüm aşamalarında etik standartlarına uymayı taahhüt eder. Editör Kurulu, dergide yer alan makalelerin etik ilkelere uygunluğunu denetler. Dergiye gönderilen yazıların daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayıma gönderilmemiş olması gerekmektedir. Editör Kurulu tarafından tespit edilen dublikasyon girişimlerinin sahiplerinin başka çalışmalarına dergide kesinlikle yer verilmemektedir. Yayımlanmamış sempozyum bildirilerinin yayımı ise sempozyum katılımının çalışmada belirtilmesi şartıyla mümkündür.
2. İnsan ve hayvanlarla yapılan çalışmalarda Etik Kurul Belgesi talep edilir.
3. Yayım sürecine alınan çalışmalar geri çekilemez.
4. Dergiye gönderilen makaleler, editöryel süreç başlangıcında Turnitin, iThenticate veya intihal.net benzerlik programı aracılığıyla kontrol edilmektedir. Benzerlik oranı %20'nin üzerinde olan çalışmalar yayımlanamaz. Makalenin dergi sistemine ilk yüklenmesi ve hakem+editör'ün yayımlanmaya kabulü aşamalarında bu oran aşılmamalıdır.
5. Birden çok yazarlı makalelerde her bir yazarın makaleye sağladığı katkı belirtilmelidir.
6. Değerlendirilmek üzere gönderilen makalelerde başlığının altında yazar adı, dipnotta Ünvanı, görev yaptığı kurum ve kendisine ulaşılabilecek e-posta adresi gibi bilgilere yer verilmemelidir. Bu bilgiler Başlık Sayfası Formu'nda belirtilmelidir. Hakem sürecinden sonra kabul edilen makalelerin yazar bilgileri yayım sürecinde eklenir. Bu sebeple sisteme yüklenen tam metin dosyasında yazar(lar)ı tanımlayıcı hiçbir bilgi yer almamalıdır. Bu husus, makaleyi inceleyecek hakemlere daha rahat hareket imkânı tanınması ve etik ilkelerin uygulanması açısından önemlidir.
7. Yayım sürecine alınan makaleler, konu alanlarına göre editör ekibi tarafından sıralı şekilde yayımlanır. Yayın sıralaması hiçbir gerekçe ile değiştirilmez.
8. Bir sayıda, bir yazara ait sadece bir çalışma (başka bir çalışmanın ortak yazarı dahi olsa) yayımlanabilir.


Etik kurallar başlığı altında aşağıdaki hususlara uyulmalıdır.
1. Sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
2. Bu başlık altında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
3. Makalelerde Araştırma ve Yayım Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
4. Ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) tavsiyeleri ile Committee on Publication Ethics’in (COPE) Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
5. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve belge numarası) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir.
6. Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.

Aşağıdaki etik görev ve sorumluluklar Yayım Etiği Komitesi (COPE) tarafından hazırlanan kılavuz ve politikalar ışığında yazılmıştır.
Hakemli bir dergide bir makalenin yayımlanması, tutarlı ve saygın bir bilgi ağının geliştirilmesinde temel bir yapı taşıdır. Yazarların ve onları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesinin doğrudan bir yansımasıdır. Hakemli makaleler bilimsel yöntemi destekler ve somutlaştırır. Bu nedenle, yayımlama eylemine dahil olan tüm taraflar için beklenen etik davranış standartları üzerinde mutabakata varmak önemlidir: yazar, dergi editörü, hakemlik uzmanı ve yayımcı.


1. Yayın ve yazarlık
Referans listesi, mali destek;
İntihal ve hileli veri olmaması;
Aynı araştırmanın birden fazla dergide yayımlanmaması.

2. Yazarın sorumlulukları
Yazar sayısı dörtten fazla olan çalışmalar kabul edilmemektedir.
Bireysel veya ortak olması fark etmeksizin bir sayıda bir yazarın sadece bir çalışması yayımlanabilir.
Yazarlar hakem değerlendirme sürecine katılmakla yükümlüdür.
Tüm yazarlar araştırmaya katkıda bulunmuş olmalıdır.
Makaledeki tüm verilerin gerçek ve özgün olduğuna dair beyan verilmelidir.
Tüm yazarlar, hataların geri çekilmesini veya düzeltilmesini sağlamak zorundadır.

3. Hakemlerin değerlendirmesi/sorumluluğu
Hakem(ler)in en az doktora mezunu (Dr. ünvanı) olması gerekmektedir.
Yazar(lar)la aynı kurumda çalışan hakem(ler)e değerlendirme daveti gönderilemez. Böyle bir durumun tespiti hâlinde hakemlik süreci iptal edilir, değerlendirme yapılmışsa yeni hakem(ler) eklenir.
Kararlar objektif olmalıdır.
Makale hangi dilde yazılmış ise hakem değerlendirmesi de aynı dilde olmalıdır.
Hakemlerin araştırma, yazarlar ve/veya araştırma fon sağlayıcıları ile ilgili herhangi bir çıkar çatışması olmamalıdır.
Hakemler, henüz alıntı yapılmamış ilgili yayımlanmış çalışmalara işaret etmelidir.
İncelenen çalışmalar gizli tutulmalıdır.

Hakem Değerlendirmeleri Sonucunda Alınan Kararlar:
Kabul+Kabul=Kabul
Düzeltme+Kabul=Kabul
Ret+Ret=Ret
Kabul+Ret=Üçüncü hakem davet edilir*
Düzeltme+Ret=Üçüncü hakem davet edilir*

*Üçüncü hakemin kararına göre editör tarafından karar verilir.
Majör düzeltmelerde makale her durumda ikinci tur hakem değerlendirmesine gönderilir. İkinci turda ret kararı verilirse makale reddedilir. Hakem kararına göre gerekirse üçüncü tura da gönderilebilir.
Minör düzeltmelerde ikinci tur değerlendirmesi hakem kararına bağlıdır.


4. Editöryel sorumluluklar
Editörler bir çalışmayı reddetme/kabul etme konusunda tam sorumluluk ve yetkiye sahiptir.
Editörlerin reddettikleri/kabul ettikleri çalışmalar ile ilgili olarak herhangi bir çıkar çatışması olmamalıdır. Sadece makul ölçüde emin olduklarında bir çalışma kabul edilmelidir.
Hatalar bulunduğunda, düzeltmenin yayımlanmasını veya yayının geri çekilmesini teşvik etmelidir.
Hakemlerin anonimitesi korunmalıdır.
İntihal ve hileli veri olmamasına dikkat edilmelidir.

5. Yayım etiği sorunları
Yayımcılık etiğini editör kurulu tarafından izlemek/korumak;
Makalelerin geri çekilmesi için yönergeleri belirlemek;
Akademik kayıtların bütünlüğünün korunması;
İş ihtiyaçlarının entelektüel ve etik standartlardan taviz vermesinin engellenmesi;
Gerektiğinde düzeltmeleri, açıklamaları, geri çekmeleri ve özürleri yayımlamaya her zaman istekli olunması.

Etik kurul izniyle ilgili bilgiler
SORU: Tüm makaleler için etik kurul izni gerekli midir?
Hayır. Kriterlerde de “Etik Kurul İzni gerektiren” makaleler olarak belirtilmektedir.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
• İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
• İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
• Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca;
• Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi

SORU: Geçmiş yıllarda tamamlanmış çalışma ve tezden üretilen yayınlar için geriye dönük etik Kurul İzni alınmalı mıdır?
2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunulmuş, kabul edilmiş ama henüz yayımlanmamış makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir (Ayrıca araştırma verileri 2020 öncesine ait olan ve dergiye 2020 yılında gönderilen çalışmalarda yazarın çalışma verilerinin 2020 yılı öncesine ait olduğunu yöntem kısmında belirtmesi koşuluyla bu makalelerden de etik rapor istenmemektedir.)

SORU: TR Dizin’in bu kuralları ile üniversiteler dışında yapılan yayınlara kısıt mı getirilmiştir?
Hayır. Üniversite mensubu olmayan araştırmacılar da bölgelerinde bulunan Etik Kurul’lara başvurabilmektedir.
Ayrıca;
• Dergilerde yayımlanacak makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği makalede belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, izinin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
• Çalışma insan ve hayvan deneklerinin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.

Saygılarımızla.

Dergimiz yayınlarında yazarlardan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.